torsdag 30 augusti 2007

Beijing


Truppen är presenterad och jag missade på två namn. Teever är tydligen skadad och Olausson får varken spela i a- eller b-lag. Skada eller har jag missat något?

Truppen:
Målvakter: Johan Åkerdahl, Robert Veselovsky

Backar: Tyler Hughes, Erik Tengroth, Fredrik Bild, Marco Da Silva, Gabriel Ucar, Mario Vasilj

Mittfältare/anfallare: Freddy Borg, Linus Malmborg, Daniel Svensson, Anatoli Ponomarev, Teafore Bennett, Helgi Daníelsson, Paolo Figueiredo, Marcus Nobell


Truppen som presenterades tycker jag i stort bekräftar den startelva som presenterades här igår. SMP insinuerar dock att Vasilj ska få spela. Något som även den korta speltiden i b-laget förstärker.

Startelva:

Veselovsky
Tengroth Bild Vasilj Hughes
Svensson Danielsson Figueiredo Ucar
Borg Ponomarev

Norrköping saknar Magnus Samuelsson och Daniel Bamberg. Två spelare som är lika viktiga för dem som Nouri och Zavadil är för oss. Leandre Griffith gör debut som utlånad från Elfsborgs frysbox.

För övrigt är två av juniorerna med i truppen. Idag hoppas jag att minst en av dem får chansen. Malmborg lär ligga närmast.

För övrigt drömde jag inatt att Daniel Svensson gick till Mjällby och att han var hur bra som helst mot Öster.

För övrigt har jag slutat att förvånas över hur utbildningsnivå och/eller klasstillhörighet slår igenom i statistik. Lågutbildade har, vem är förvånad, större risk att inte överleva cancer. Kan studiestöd och barnbidrag ses som sjukvård?

Inga kommentarer: