måndag 29 oktober 2007

Ett mörker har lagt sig över Kronoberg


Tungt, tyngre, säsongen från helvetet.

Det gick åt helvete. Nu startar det viktigaste arbetet i föreningens historia. Vi ska tillbaka, annars är risken stor att Östers IF fastnar i tredjedivisionen under en lång period.

Mycket talar för att vi kan ta oss tillbaka, framförallt en god och i söderettan överlägsen ekonomi.

Inför lördagens drama hade jag laddat med gulddricka, i bokstavlig mening. Tanken var att det nya kontraktet skulle firas med 50 procentig likör med guldflagor. Tanken var en högtidlig shot. Det blev en tom flaska. Att supa ner sig är ett av många sätt att uthärda smärta.

Jag är ingen rutinerad användare av alkohol som smärtlindrare, det motsatta syftet är vanligare. Nu vet jag att det endast har en kortsiktig effekt. På lite längre sikt, tolv timmar ungefär, förstärker det istället lidandet. Jag kände mig under söndagen lika sliten i kroppen som i fotbollshjärtat. Bedrövligt.

För övrigt återkommer jag med en fundering över vilka spelare och ledare Öster bör/kan behålla. Den listan kommer när jag orkar tänka på årets trupp.

För övrigt sjunger nog inte Curt Persson Internationalen längre.

För övrigt misstänker jag att han aldrig har gjort det.

För övrigt verkar Håkan Arvidsson vara en riktig globetrotter. Inom en snar framtid har han säkert obegränsat med tid att resa.

För övrigt kan Arvidsson få en jorden runt resa billigt. Login är redan fixad hos spelarna i årets trupp.

För övrigt är nog Bennet den roligaste värden, Hughes den bästa och familjen Zavadil den gnälligaste.

För övrigt letar valberedningen efter mer sportsligt insatta styrelsemedlemmar eftersom att styrelsen nu ska ta mer operativt ansvar. Kan Curt Persson ta mer ansvar? Det handlar nog mer om den övriga styrelsen...

För övrigt tänker jag köpa årskort 2008.

För övrigt är Öster mer Kronobergs än Växjös lag.

För övrigt går det ett rykte om ny tränare, tyvärr var det i första hand aktuellt om Öster spelade i Superettan. Ingenting är omöjligt och tar han jobbet kan det bli bra.

För övrigt hade "Kuno" Johansson varit en bra lösning. Han har tyvärr redan förlängt med IFK Värnamo.

För övrigt är det tur att Karl Gunnar Björklund är klar för Östersund.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ge din sprit till er tränare istället. Han ska tydligen vara glad i drickat.

Anonym sa...

Ge den till kurt-arne istället han behöver något glädjande,så han inte gräver ner sig helt i sin tråååkfotboll.

Vallens regngrå betong sa...

Spriten är tömd och glömd.

Vi har ingen tränare just nu...

Klyschan "förbanna inte mörkret, tänd ett ljus istället" hade jag kunnat använda men jag överlåter den till Curt Persson och övriga i styrelsen. Rensa ut det ruttna.

Anonym sa...

Kuno?! Träffat han någon gång, fick inget vidare gott intryck av han. Har dessutom pratat med några som haft han som tränare, de sa att han var en idiot! Kanske lika bra?

Vallens regngrå betong sa...

Kuno har lyckats riktigt bra i Värnamo. Det lilla jag har sett av deras spel tilltalar mig. Rörligt och tempofyllt anfallsspel.

Frågan är om inte Schenka har större kunskaper?

I vilket fall rekryterar Curt persson och inte Arvidsson tränare den här gången. Det kan nog både vara positivt och negativt. Om inte annat är det en tydlig signal om Arvidssons förtroende.

Anonym sa...

arvidsson?Han får vi verkligen hoppas är Persona non grata!

Anonym sa...

Jag har hört ett tränarnamn viskas. Det känns faktiskt riktigt bra om man nu ska göra en omstart.

Vallens regngrå betong sa...

Jag har också hört om två alternativ, det är dock från en fjärdehandskälla...

Kommer din viskning från söder, norr, väster eller öster? Vilken division har han arbetat med tidigare?