lördag 11 augusti 2007

För övrigt

Allsvenskan 16:00
Kalmar FF - IFK Göteborg 0-5
Selakovic 36
Wernbloom 45+1
M Berg 83
Wallerstedt 89
Bjärsmyr 93
Varn, KFF: Eklund, Rosengren
IFK: M Berg
Domare: Markus Strömbergsson
Publik: 5 670


För övrigt är 5670 en urusel siffra när IFK Göteborg hälsar på och när man själv spelar om en förstaplats som man efter dagens insats endast kan drömma om.

För övrigt är Bjärsmyr uppväxt i Hestra i Småland. Hestra är en del av Elfsborgs klassiska upptagningsområde vid gränsen mot västergötland, även solen har sina fläckar.

För övrigt är jag uppriktigt sagt förstummad över att både Svensson och Da Silva lämnar. Två killar på gränsen till startelvan som endast är i 25:årsåldern. Ersätt Svensson med en utpräglad yttermittfältare och Da Silva med en ny försvarspappa som tar över Bilds mantel. Nu är vårt försvar den svagaste lagdelen.

För övrigt är både öl och kräftor goda i Falkenberg.

För övrigt vill jag se något spännande från division 1 ta Svensson plats i truppen, den serien måste vara full av talangfulla 22-åringar.

För övrigt gillar jag att Malmborg är med i morgondagens trupp. Sedan är det ett mysterium varför man tar bort Borg från truppen, vore det inte naturligt att ta bort Svensson om han inte får förlängt kontrakt? Malmborg var riktigt bra under sin tid som utlånad till Värnamo och är en spelare med en ljus framtid både på mittfältet och på en ytterbacksposition.

För övrigt vann b-laget i Värnamo idag mot svenska Futsal-mästarna Skövde, dock i sporten fotboll.

För övrigt kommenterade Kurt-Arne lillebrors förlust med några bevingade:
- Det blir ingen rolig måndag för grabbarna.
Fotbollsvärlden satte kollektivt ölen i vrångstrupen, Kurt-Arne känner till ordet roligt!

För övrigt är jag något besviken på årets vinterförvärv, självklart var de unga och oskuldsfulla men när kommer framstegen? Både Göransson och Olausson är löpande yttermitfältare, tyvärr verkar båda två ha problem med de rent fysiska och psykiska aspekterna av spelet. Göransson ser ut som Bambi på Pysh-jakt (stavas det så?) och Olausson springer och springer i sitt mentala hamsterhjul.

Göransson behöver en dos hederligt "jävlaranamma" och Olausson behöver bekanta sig med det faktum att man får använda sig av sina lagkamrater för att få bollen över mållinjen. Det är bara att hoppas att Bambi hittar sin självkänsla i Värnamo under augustimånad och att han kommer tillbaka till Värend stångande som en brunstig råbock.

För övrigt kommer jag aldrig tappa hoppet om två spelare, Teever och Borg hade, om jag hade varit sju år och levat i en tid av paninialbum, varit de idolbilder jag skickat efter från Panini med rekommenderad post. De har karisman, egenheterna och det eviga hoppet med sig.

För övrigt hade John Pelu passat alldeles utmärkt som högermittfältare i årets Öster.

För övrigt kan jag om Svensson ersätts med någon armenisk U-21 landslagsman bli riktigt förbannad.

För övrigt är Sahlins utlovade satsning på förortsområden samma dag som Fredrik lovar skattesänkningar ett exempel ur handboken på hur man prövar en opinion i en tid mellan valen. Slår uttalandet väl ut kanske de ideologiskt rättrådiga men alltför populistiska Sossarna äntligen kan få debatten att handla om det som är viktigt. Solidaritet och tillväxt står inte i motsats till varandra som mauderater och moderater tycks tro.

För övrigt har iallafall inte jag kunnat bestämma i vilken kommun, samhällsklass eller kultur jag blivit född. INDIVIDEN är väl ändå unik? Konstigt att de allra flesta i vårt samhälle har likadana kläder, likadan religionstillhörighet som sina föräldrar, röstar som sina föräldrar och jobbar med liknande saker som sina föräldrar då. Hade allt handlat om individer hade väl den auktoritativa värdefördelningen i form av det politiska systemet varit onödig? Varför dela saker med,,, sig själv?

3 kommentarer:

Anonym sa...

För övrigt avgjorde Göransson matchen mot Skövde och blev vald till Värnamos bäste spelare.
Vad det kan göra med en tränare som tror på en, och inte bara slänger skit och letar fel.

Anonym sa...

Befinna sig i Falkenberg när man har en hemmamatch. Det är till att vara supporter det. Fast det är klart, det är väl ingen som längre bryr sig om stackars öster!
Jävla pajas är vad du är.

Vallens regngrå betong sa...

Jag är hellre pajas än ett pucko vars hela liv består av destruktiv lek med boll på en vindpinad strandäng vid Kalmarsund.

Nu förföll jag till primitivt ordbyteri, jag ber av hela mitt hjärta om ursäkt för att jag tog mig ner till stenåldersnivån och lovar på heder och samvete att aldrig igen ge efter för de primitiva tendenser som finns hos fotbollskulturens avarter.

Klarspråk, diskutera gärna mina inlägg men snälla fotbollsälskare håll er på en konstruktiv nivå som rör mina åsikter och inte min person. Jag är så trött på den där pubertala pajkastningen.