fredag 17 augusti 2007

Ännu mer semester

Trots bra spel lyckades man igår inte med det elementära: Göra fler mål än motståndaren.

Igår ger jag stjärnor till Ingemar Teever, Helgi Danielsson och Zavadil.

Nu lämnar jag Växjö för en ny resa, kommer dock tillbaka framåt tisdag onsdag och har då kanske smält den här förlusten.

För övrigt går det inte att motivera Gustafssons position igår. Stille motiverade med att han ska spela nästa match eftersom att Figu är borta då. Tveksam motivering till att sätta in en spelare på en helt ovan position i backlinjen. Självklart skulle Fidde fått spela mittback eller inte fått spela alls. Gustafsson var igår sämre än Bild någonsin var som vänsterback ifjol, om man beaktar motståndet.

För övrigt har Tobias Mattsson från Karlstad en lång väg kvar innan han håller i Superettan. Fruktansvärt ojämn nivå och mycket okänslig i sina val av fördelssituationer och framförallt när det inte var fördelssituationer. Han håller inte i Superettan.

För övrigt var SMP:s vinkel på reportaget om Arvissomn märkligt. Hur skulle det se ut om sportchefen var hejaklacksledare. Professionalitet.

För övrigt ska jag se den här matchen ikväll. Vinna eller försvinna gäller för
de vitröda krigarna.

För övrigt ska jag idag återigen ge mig in i mobilskuggan mellan Alvesta och Värnamo. Få saker känns mer orättvisa till landsbygdens nackdel än fördelning av mobiltelefontäckning i Sverige.

För övrigt åker jag på en offentligt ägd räls och i ett offentligt ägt tåg. Det drivs dock av det privata merresor. En principiellt sett bra uppdelning. Problemet är bara antalet resenärer, det måste löna sig mer att åka kollektivt.

Inga kommentarer: