lördag 28 juli 2007

Projekt 83


Provade min fem år gamla kostym nu, det var droppen, nu ska 89 kilo bli 83. Kostym får inte ofta pryda min numera välgödda kroppshydda, det är dock ett bröllop i september och då krävs kostym. Det saknades cirka fem centimeter för att jag skulle kunna ha byxorna utan förstoppningsproblem.

Projekt 83 består i att till den 15 september komma i kostymbyxorna och att reducera vikten till 83 kilo. "Minska inkomsterna och öka utgifterna" blir mitt förnuftsvidriga mantra de närmaste veckorna. Lite som en borgerlig regering...

För övrigt kan Öster sabba hela projektet, deras resultat framtvingar starkt sockersug.

För övrigt kan den regniga vallen också sabba projektet, blir jag förkyld efter Sylvia kan jag inte springa flottet av mig.

För övrigt borde Figueiredo också genomgå ett projekt. En förklaring till hans långsamma tankar och fötter är säkert maten på Time. En annan att han inte fått spela regelbundet sen försäsongen då hela laget byggde kring honom.

- Snälla Giles, fullborda inte ditt fotbollsmord. Låt Paulo spela! Jag tror att Da Silva, Bild, Nouri, Tengroth, Helgi och Gustafsson klarar de rojalistiska anstormningarna utan bistånd från Markaryds svar på Sidleds-Danne.

För övrigt började jag projektet med ett glas nyponsoppa och en tallrik filmjölk, nu ska jag ut på en promenad.

För övrigt tror jag att jag når 83 kilo innan Öster når övre halvan av serien. Bunkeflo på åttondeplatsen har 20 poäng, Öster är nio poäng ifrån.

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Hahaha, först skriver du om spelarnas matvanor med en massa god mat och inlägget efter ska du gå ner i vikt!!

Vi vinner med 3-0 idag!
Det lossnar, det lossnar!!

Anonym sa...

Är det någon som fått klarhet i var Mario Vasilj har tagit vägen?

Vallens regngrå betong sa...

Någon på EF:s forum hade sett honom på läktaren mot Kalmar. Det verkar som att han gått från avstängd till petad ur truppen. Stilles vägar äro outgrundliga.

Anonym sa...

Jag träffade Mario på krogen igår. Då berättade han att han är skadad. Framsidan på högerlåret, tror jag att det var.