måndag 23 juli 2007

Bryt Stilleståndsavtalet

Den tyngsta kvällen på mycket länge. Dålig, sämre, Öster. Nu kan det inte bli sämre, vi förlorar mot Sylvia och ligger sist i Superettan. Det med en av ettans bäst betalda trupper. Nog för att truppen är rutten och att Arvidsson och Stille inte är skyldiga till den men nu måste det göras en förändring i organisationen kring laget. Säg upp Stille, det hade inte ens varit godkänt om Zavadil satt straffen eller Ponomarev gjort mål på sitt friläge. Östers IF ska vinna mot Sylvia tio gånger av tio i så betydelsefulla matcher som denna.

Nu byter vi coach, går tillbaka till grunderna i ett 4-4-2, spelar kalmarfotboll och försöker överleva i Superettan. Teever och Ponomarev får bilda anfallspar, mittfältet är defensivt centralt och offensivt på kanterna, backlinjen är befriad från kanadensiska ytterbackar och berikad med en hungrig 20 årig Växjögrabb. Hade jag hetat Tengroth hade jag förmodligen letat efter en ny klubb, inte ens något man älskar kan svika en person hur många gånger som helst. Tyler har ingen framtid i Östers IF.

Nu ska jag inte kasta skit på honom, han tillhör dem som ger allt och verkligen försöker, tyvärr finns inte kunnandet. Vem ska man klandra? Klandra ingen, se framåt, sök lösningar. Lösningen nu är en ny röst, en ny person som tar ut laget, en ny matchcoach.

Även jag retirerar till den primitiva lösningen, sparka den högst ansvariga.

För övrigt förstår jag inte varför inte Vasilj var med i dagens trupp, han är inte avstängd och ingenstans uppges han som skadad. Snälla Mario, bli ingen ny Claesson!

För övrigt har det verkligen handlat om Stilleståndsavtal, inget försvar och inga aggressiva attacker. Målskillnaden 8-18 är ett hån mot alla oss som följer Öster, Växjös bastanta fotbollskultur och mot alla de juniorer i Kronoberg som drömmer om en plats i Östers trupp.

För övrigt hade Fidde G, Bild, Nouri, Helgi och Figuireido satt straffen om de fått chansen. Zavadil bör ges allt mindre ansvar i Östertruppen i framtiden.

För övrigt har öster inget att förlora på torsdag, det blir inte värre oavsett hur mycket Kalmar än vinner med. Kanske skulle en förlust befria oss från stilleståndsavtalet?

För övrigt har jag aldrig saknat Ingemar så mycket som nu, Teever har alla förutsättningar att bli vår hjälte i höst.

För övrigt slutade kvällen med Kents "Slutsats".

Värre än så här kan det aldrig bli
Det enda spegeln visar är en grym, grym min

Ta min hand eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra
Se mig se mig eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra
Överallt

Visst har ni färgat era ögon ändrat läpparna med kniv
Hur kan du va så skuren skalad och ändå va vid liv

Ta min hand eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra
Se mig se mig eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra
Det är
Värre än så här kan det aldrig bli
Värre än så här så vill jag inte finnas till

Det är allt jag x7
Det är allt

För övrigt är det här en av de värsta kvällarna på 2000-talet, sambon på andra sidan jordklotet och jumbon i Superettan (!!!) Öster förlorar mot Sylvia, ett felstavat kvartersgäng från Norrköping.

För övrigt kommer jag varken sova bra eller mycket i natt.

För övrigt befarar jag att få österanhängare orkar ta sig till vallen på torsdag. Jag ska dit, man kan ju alltid bli nostalgisk eller roa sig med galghumor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tengroth är redan på väg bort..

josephzohn sa...

Tungt, sa Bill
Tungt, sa Bull

Film, sa gåsen

Anonym sa...

Efter att ha sett matchen igår kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan inleda matchen med Ryan Johnson på planen och Ponomarev utanför.

Jag kan inte heller förstå varför Tyler får fortsatt förtroende hela tiden.

Jag kan inte heller förstå en del av bytena. Om jag hade varit coach hade Fredrik Gustafson blivit mittback och Marco Da Silva utbytt för att Figueiredo speltid - mycket mer speltid än de 18 minuter han fick igår.

För övrigt är jag så jävla less på fotboll just nu.

Vallens regngrå betong sa...

Jag klandrar inte Tengroth för det, han har inte fått många chanser i serien. Vart är han på väg? Någon som vet varför Vasilj inte var med i truppen mot Sylvia?