måndag 23 juli 2007

Lundell och Sylvia

Min första tanke när jag hör Norrköping är låten "Jag går på promenaden" från 1975.

Du kanske säger: "NORRKÖPING det är en jävla stad" då har du aldrig gått på stadens södra promenad.
Jag går på promenaden, jag dansar fram rentav.
Jag går på promenaden, seglar fram på soligt hav.

Jag börjar vid bensinstation en dag då allt känns kass.
Snart kommer jag till Halvars kiosk där köper jag en glass
och går på promenaden och slickar på min strut.
Jag går på promenaden och väntar på att det ska ringa ut

och runt sådär omkring en femton och tjufem
då kommer alla tjejer ut från pluggen och går hem
Jag går på promenaden. Jag dansar fram och ler
och jag blir på lemonaden av alla tjejer som jag ser

Vid nya bibblan står Louise med allt sitt blonda lurv.
Jag tar“na under armen och bjuder på en ?kurv?.
Vi går på promenaden och tuggar varsin vurst
och springer ner till badet och ser vem som kan komma först.

I bastun är det hett som fan, i poolen finns Louise
och när vi badat säjer hon: "Du är en reko kis".
Och vi går på promenaden med tre flaskor röd bourgogne.
Vi går på promenaden och rådhusklockan slår ding-dong.

Nånstans på promenaden, minst fyra trappor upp
där ligger snart Louise och jag och läser en Pin Up
och nedför promenaden kommer natten i mörk skrud
och Louise hon öppnar bladen på blomman som hon fått av Gud.

Jag älskar min Louise och hon älskar mig såklart
och när morgonen har kommit tar vi hissen ner rätt snart
och går på promenaden och gnabbas litegrann.
Vi går på promenaden. Louise och jag går hand i hand.

Kvällens låtar blir härmed "Gör som solen" och "Jag går på promenaden".

Med tanke på den trupp som officiella presenterar för kvällens match måste jag gissa mig till en ny startelva.

Hårenberg
Nouri Bild Da Silva Hughes
Helgi Fidde G
Bennet Figueireido Zavadil
Johnson

Bänk: Åkerdal, Tengroth, Svensson, Ponomarev, Borg

Betongens val:

Hårenberg
Nouri, Bild, Fidde G, Tengroth
Helgi, Zavadil
Bennet, Figu, Ponomarev
Johnson

Oavsett vilket så vinner Östers IF ikväll. Jag är så säker att jag har satsat 100 kr till oddset 2.25 på svenskaspel, på Öster 2007(!!!).

För övrigt är det svårt att ta ut elvan idag. Det är dock troligt att Giles fortsätter med 4-2-3-1.

För övrigt lär Kents "En helt ny karriär" ljuda i Stilles bil hem från Växjö på söndag om Öster förlorar båda matcherna mot Sylvia.

För övrigt har folk börjat fråga om vilket lag jag håller på i allsvenskan nu när Öster är så XXXXXX, låt oss istället kalla insatsen måttlig. Svaret är enkelt: Det finns bara ett lag oavsett vilken division Östers IF spelar i. Däremot kan jag säga en sak, jag kommer aldrig att glädja mig minsta lilla över framgångar för Örebro, Kalmar, AIK, Landskrona eller Häcken. Hur mycket jag än försöker så verkar det vara fysiskt omöjligt att ens le när jag förnimmer en framgång för någon ur den kvintetten. Att jag ska lyckas ter sig lika otroligt som ett SM-guld till Kalmar FF.

Inga kommentarer: