fredag 29 juni 2007

Curt mot väggen

Det blev hätskt när Curt Persson ställde upp på en radiodebatt om Östers situation. Ni finner den här.

Tony Awadis, stor Östersupporter, gick fram som en ångvält i studion. "Ryden passar bäst på ica och Arvidsson som lärare." Stor underhållning om man hade haft distans och hållit på ett annat lag. Nu gör man inte det och diskussionen är mer en bekräftelse på den frustration många, inklusive hela betongfundamentet, känner. Hur kan så välbetalda och duktiga fotbollsspelare prestera så lite?

Stille får sparken vid förlust mot Mjällby. Efter Mjällby väntar ett uppehåll, ska man sparka och få till stånd en förändring är detta rätt läge.

För övrigt är det svårt att hitta en bättre tränare för en rimlig lön. Betänk även att Giles har ett treårskontrakt mina damer och herrar.

3 kommentarer:

josephzohn sa...

Håller väl inte riktig med om att stämningen var hätsk???
Båda är ju överens men ser det utifrån olika perspektiv, båda är lika frustrerade som du och jag och alla andra rödblåa eleganter!!

Så till Stille!
Antar att du tänker på kostnaden när du skriver att han är anställd på tre år??
Men tänk, bara tänk om, om vi skulle ramla ur även Superettan och får spela i "ettan"!!
Vad skulle det kosta??
Och tyvärr är det ju som så att vi ligger sist, vi har inte gjort ett mål på tre matcher, så i nuläget känns det som vi är betydligt närmare ettan än kvalplatsen, som han Persson fortfarande verkar tro och sikta på :-) tyvärr!!
Så.
Jag står fast vid att Stille måste gå, att han skulle ha fått gå redan efter 0-2 Ljungskile
Som jag tidigare skrivit, i vårat prekära läge är en förändring nödvändig, ett nytt tänk, ett nytt språk den onda cirkeln måste brytas!!

Vallens regngrå betong sa...

OM Öster hade varit en rik klubb, och då menar jag rik som i Malmö FF etc. så hade jag också självklart förordat en sparkning av den dåliga nannekopian stille. Det jag däremot invänder mot en sparkning är mycket riktigt kostnaden, de pengarna tror jag gör mer nytta i lönekuvertet hos två bra nyförvärv än hos en ny tränare.

Om nu Jonas Thern ringer till Arvidsson imorgon och ber på sina bara knän om att få träna Smålands stolthet så ska man givetvis placera Stilleståndet någon annanstans. Speaker?

josephzohn sa...

Pengar är ett problem, det sa redan dom gamla grekern, men med tanke på vårat prekära tabelläge anser jag att vi måste ha råd med både två nya spelare och en ny tränare.
Stille må vara en duktig tränare och det hade kanske gått mycket bättre om vi/han fått en bra start, men nu är det tyvärr som det är och då är ett tränarombyte det enda, kosta vad det kosta vill som dom säger i Kosta!!