tisdag 19 juni 2007

Björklund - Nej tack

Tv 4 sydost hävdade i sitt fotbollsmåndag att Öster varit i kontakt med Karl Gunnar Björklund angående tränarjobbet.

Björklund är ett sämre val än Hasse larsson. En tränare utan några större framgångar. Dessutom är han ingen ungdom längre. "Kalle kanon" skulle vara en fruktansvärt dålig och kortsiktig lösning. Därför tror jag inte att det här ryktet stämmer.

Betongen gläds åt kapten Gustafssons sätt att föra sig i studion i det nämnda inslaget. Lugnt och behärskat trots att tv 4 sydost "krönikör" gick på rätt hårt. "Krönikören" gick hårdare åt Arvidsson för någon vecka sedan men jag tycker ändå att Gustafsson gjorde sitt jobb bättre i tv än sportchefen. Han är väl också betydligt mer van vid media än Arvidsson.

Åter till tråden, vi behöver möjligen en ny tränare men vi behöver framförallt någon ny spelare som kan lyfta det här gänget, en målgörare. Som beskrivits i förra tråden behöver vi någon som kan låsa fast bollen och förlänga våra anfall. Och det på ett sätt som är funktionellt med bolltempo. Grabben bör kunna sätta någon strut med.

För övrigt bor det en mycket duktig fotbollstränare i Herrestad 7-8 mil från Växjö. Jonas Thern arbetar som lärare på fotbollsgymnasiet i "smålands venedig" och bör komma väl överens med före detta rektor Arvidsson.

Det borde väl ligga i Öster supports intresse att Öster har en meriterad och duktig tränare?

2 kommentarer:

josephzohn sa...

Nej det räcker med en Björklund som skolminister.
Jag lägger min röst på han Thern!

Anonym sa...

Hej Värendsvallen!

Cool blogg, jag länkar till den via min, hoppas det är OK! (I annat fall får du höra av dig!)

Forza Öster!