torsdag 29 november 2007

Välkommen hem Rasmus!


Så blev det då äntligen klart. Öster får ännu en Rydén på lönelistan (Ola är fortfarande på den) och Öster får in en målvakt av superettaklass med koppling till staden.

Det intressanta med den här nyheten är inte att Rydén är klar utan att en av våra målvakter får lämna. Det är nämligen föga troligt att han skrivit på som tredjemålvakt. Jag skulle inte satsa hus och hem på att Robert Veselovsky stannar i Växjö.

För övrigt är bilden tagen från www.dasilva.se utan tillstånd från varken upphovsman eller personerna på bilden.

För övrigt vet jag inte vem den andra mannen på bilden är. Jag antar att det är ett av många hål i min kunskap om Östers IF.

För övrigt tror jag att fler spelare blir klara denna veckan.

För övrigt är det mest intressanta med måndagens träning att se vilka spelare som inte dyker upp.

För övrigt heter jag inte Johan Persson. Det heter däremot Smålandspostens kreativa sportchef.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ett riktigt nerköp vore det om vi får ryden och vesslan lämnar
Äntligen har vi fått en stabil och bra målvakt i vesslan efter alla tafatta östermålvakter på sistone.
Bättre vore det om malmen lämnar han gör alltid ett osäkert intryck och står för minst en tavla per match.

Anonym sa...

Jag håller faktiskt med den anonyma där. Jag anser Vesslan vara bättre än Malmqvist.

Sen kan jag tillägga att killen på bilden är Rudolf Mamoka, fd Österspelare. Var han spelar nu vet jag inte, gissar på rydaholm eller v.norra/O

Vallens regngrå betong sa...

Som alla frekventa läsare vet så håller även jag vesslan högt. Tyvärr indikerar den här värvningen dock att vesslan eller robin lämnar. Eftersom att en ögonskadad målvakt knappast kan avara så attraktiv på marknaden talar mycket för att det blir vesslan.

Anonym sa...

Att Öster skulle kunna behålla Robert är tyvärr omöjligt.
I mina innersta drömmar skulle det kanske gå, men inte i den verklighet vi nu lever i.

Tyvärr så blir väl Malmqvist som får stanna...

Anonym sa...

Vilken bögbild. Är alla i Öster bögar eller?

Ett lag i småland..

Vallens regngrå betong sa...

Ofta säger en kommentar mer om betraktaren än om bilden.

Anonym sa...

Angående Mamoka lär en Östertränare som vill vara anonym (vi kan kalla honom Godis Pung) en gång ha sagt: "Gör han en jävla sulfint till byter jag ut honom!"

Vallens regngrå betong sa...

Hahaha. Sulfinten är en klassiker, fruktansvärt dålig fint egentligen men förbannat rolig att testa.