tisdag 27 november 2007

Mitt val

Hej "Gryning 08".

Likt katten kring den heta gröten, som ni säger i Sverige, har jag tassat runt dig. Jag ville inte inse det men kanske ville du bara ha mig som vän. Vet du egentligen vad du vill med mig? Vill du ha mig är jag din för evigt.

Det började på tidigt 2000-tal. Efter en livskris fann du mig, jag blev din stege tillbaka till toppen. När sedan ödmjukheten blev mindre och friarna fler dumpade du mig.

För två månader sen valde du åter att söka upp mig. Ditt liv, din själ och din kropp var sönderexpolaterad av män med mer yta än innehåll, mer rädsla än känsla. Jag var där för dig, jag kom till dig. Tyvärr lyckades jag inte reparera allt som krävdes, familjen var alltför splittrad. Nu ber jag dig, lär av historien, ge mig en chans till, vi två hör ihop.
Din Jevgenij.

Inga kommentarer: