måndag 28 maj 2007

Sirius - Hundstjärnan

Antouman Jallow såg stjärnor. Han måste blundat och haft en bra fantasi. På planen fanns inga och inte heller bör kontakten med Da Silvas panna lett till några. Efter att ha sett bilderna på tv4 sydost hemsida anser jag att Jallow bör ha ett straff i efterhand. Jag vet inte om det är möjligt i svensk fotboll, i vilket fall borde det vara det. Jallows uppträdande måste få konsekvenser. Jallows uppträdande är en skam för fotbollen.

Siriussupportrar som såg matchen skäms över hans uppträdande i kommentarerna till UNTs artikel.

För övrigt förlorade Öster även statistiskt med 15-7 i avslut och 9-3 i avslut på mål. Antalet offside och emottagna röda/gula kort dominerade de rödblå dock.

Rapporterna från matchen säger att högerkanten med Nouri och Tengan funkade bra. Kanske har Stille löst en kant?

Drygt två veckor till nästa match mot J-södra borta, sällan har ett uppehåll kommit mer lägligt, nu hinner Zavadil skilja sig, Figuireido läka axeln, Ingemar läka ljumske och Gustafsson komma tillbaka. Synd bara att vi saknar två avstängda mittbackar mot J-södra, Alternativ finns det dock gott om. Hughes, Tengroth, Gustafsson och Helgi kan alla spela centralt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

inte så men byt design, den är vidrig!

Vallens regngrå betong sa...

Inte så, men det är meningen.

Tycker du vallen är vacker?

Sidan ska dofta, smaka och kännas som värendsvallen.

Hit surfar man för innehållet, yta får du på så många andra ställen. Ungefär som de rödblå eleganternas hemmaplan...

Anonym sa...

Jag är lite kluven till Jallows förmodade filmning. Jag är nästan säker på att han inte känner av "skallningen" mer än att han känner kontakt. Dock tycker jag inte DaSilva ska få stoppa dit huvudet och jag är rädd att enda sätt att få domaren/domarna att uppmärksamma detta är genom att överdriva ordentligt. Hade Jallow stått upp och kanske skrikit nåt i stil med "Vad gör du?" så hade inget hänt och det är inte heller rätt. Summa sumarum så känner jag att en filmning i detta läget är enda chansen att skipa rättvisa. Fast visst ser det löjligt. Behöver väl knappast säga att jag håller på Sirius, så visst hade jag kunnat tycka annorlunda om jag varit på "andra sidan".