söndag 27 maj 2007

Inför Sirius del två: Stukat Öster på bandymark

Officiella har överträffat sig själva idag. Klockren genomgång av motståndet, domare och tidigare möten. Bra jobbat Ako!
Öster saknar mycket folk på mittfältet idag. Fidde, Figu och Zavadil är alla borta. Tur att det är den lagdel vi har flest spelare då.

Två personer är givna på mitten, Daniel och Helgi har varit ordinarie tidigare och lär vara med idag. Jag antar att Stilleståndet placerar dem i mitten. Kanterna är svårare att förutse. Jag tror att stille plockar ner Borg från anfallet och sätter honom på vänsterkanten. Freddy är ingen forward heller i mina ögon så helt korrekt. Om platsen på högerkanten slåss tre spelare, Tengan som spelade där i onsdags, Claesson som gjorde ett fint inhop där i onsdags och Göransson som är en naturlig ytter. Mitt tips är att Claesson spelar. Tengan var i ärlighetens namn inget vidare på den positionen, hans plats är ytterback. Ett fjärde alternativ är isåfall att spela tengan som högerback och flytta upp Nouri. jag tror inte att vår försiktiga tränare förändrar backlinjen så mitt tips är därför Claesson.
Laget:

Malmqvist
Nouri Bild Vasilj Hughes
Claesson Helgi Svensson Borg
Johnson Bennet

Bänk: Vesslan, Da Silva, Tengroth, Malmborg, Göransson

Få byten kommer att göras, isåfall görs de i försvaret och det sker bara vid skada efter vad vi sett av Stille hittills.

Jag vill se en av frisparksvariantern gå in nu. De har försökt köra flera olika, senast en rak mot närmaste hörnflagga där Vasilj skulle vinna nickduell och sedan nicka in till Österspelare som kört en karusell i straffområdet. Lite väl avancerad för min smak. Skicka Widen (för vad gör han sin sista tid?) till fredriksskans för att kopiera det enda vi kan lära oss av kalmar. De är riktigt bra på varianter och fasta. Öster är kass på det. Trots att vi har två mycket nickstarka mittbackar och seriens bästa huvudspelare i Johnson. Utnyttja!!!


För övrigt tror jag att Södra vinner hemma mot Sylvia och att Feskarna förlorar klart borta mot Ljungskile

3 kommentarer:

josephzohn sa...

En analys helt i min smak.
Utnyttja!!!

Mitt tips är 2-1

josephzohn sa...

... självklart till Öster om nu någon inte fattade det!!

J.Büser sa...

OK. Nu har jag tittat lite närmre på din blogg! Håll utkik, så ska du se att jag kanske länkar till den inom kort.