söndag 20 april 2008

För övrigt

skulle jag ge ett halvt kungarike för kassettbandet "Gör som solen - Gå upp i Öster" där man får den klassiska låten och låtar som varje spelare önskat. Östers trupp anno 92 måste haft en väldigt homogen musiksmak. Samtliga låtar är amerikanska 50 och 60 talare. De presenteras med en hurtig speakerröst: "Janna Jansson gillar Elvis" och "Pål Lundin vill höra Great balls of fire."

De något tillrättalagda låtvalen kompletteras med reklamjinglar som "Gör som Öster, åk med Ramkvillabuss, Öster åker alltid med Ramkvillabuss, moderna fräscha bussar med luftkonditionering och video, Gör som Öster åk med Ramkvillabuss... (och bussljud som åker iväg).."

Jag är en sjuk person, det är cirka tio år sedan kassettbandet totalförstördes vid en vårdslös bilstädning av en mor som inte uppskattade kassetten fullt lika mycket som jag. Det var mitt favoritband, trots den dåliga raggarmusiken och all reklam. Kassettbandet var nittio minuters drömmar om en ny storhetstid, en dröm som fortfarande lever även om väckarklockan borde ha ringt för flera månader sen.

För övrigt finns "Gör som solen" att ladda ner på en av supportersveriges bästa webbsidor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg att Rune Rydén satte igång det där bandet på en B-lagsmatch på Värendsvallenen gång i tiden. Om jag kommer ihåg ska jag kika in och se om det ligger kvar därinne i speakerhytten.